lørdag den 27. november 2010

Køretur i snevejr mellem Odense og Nakskov med stop i Nyk. F

Ja, det sner og sner. Igår tog jeg så lige turen i dette snevejr fra fyn over falster og videre til lolland. Det der plejer at tage ca. lidt over 2 timer tog lige 3½ time. Jeg kørte direkte fra mit arbejde i Odense kl 14.30 og landede hos min datter ca. kl 18.15

Og hold da op med sne. det tog rigtig lang tid at komme ud på motorvejen og er glad for at jeg nåede ud inden der blev rigtig meget kø. Vejen var rimelig fin tværs over men et godt stykke før Næstved væltede sneen atter ned og man kunne ikke se mere end 2 meter frem, Øv ikke så rart at køre i. Nå men på den anden side af Næstved ikke noget videre sne, så kursen blev sat mod den næste motorvej, ved bårse og så var der ellers sne igen, og hørte i trafikradioen at bare 10 km længere tilbare omkring Rønnede der sad lastbilerne fast og der var kø, godt jeg ikke lige havde taget motorvejen hele vejen men var skrået ind over landet, hvad der også er hurtigere.
Da jeg så kørte af ved Eskildstrup, var der atter næsten ingen sne, jubii tænkte jeg så er der da til at køre ned i vores sommerhus, sammen med barnebarnet.

Men først skulle jeg lige hente ham og da der var Late Night i Nyk.F. så var det da lige en tur derop og kigge sammen med datteren, svigersønnen og ham 1 times tid, inden vi satte kursen mod Maglehøj.

Nu var klokken også mange, og det var ikke så rart at køre i sne og mørke, og mellem Sakskøbing og Maribo væltede sneen også ned og en bil var kørt i grøften, der var heldig vis en der hjalp ham der var kørt galt, så jeg stoppede ikke, ikke fordi jeg ikke ville hjælpe men der kan også være for mange, så det ikke er en hjælp og er glad for at der var en venlig person som var stoppet.
Og kort efter hørte jeg også at Falck var på vej, og der var heldigvis ikke så mange trafikanter på motorvejen lige på det tidspunkt.
Resten af vejen var fin at køre på og da vi nåede sommerhuset efter lidt over 1 times kørsel, var her næsten ingen sne.

Men jeg må indrømme at jeg var godt træt så det var bare med at få lagt den lille i seng og så få taget det mest nødvendige ud af bilen og så i seng.

Her til morgen var det et smukt billede vi så fin sne og solskin, så nu skal dagen bare nydes, skal jo nok have sat lidt julepynt op, da vi jo nok er her lidt i julen og det er jo hyggeligt med lidt nisser og andet, men det må vente til i aften tror jeg, ellers har jeg to små meget hjælpende hænder, og ikke alt kan tåle at blive krammet af en 10 måneders dreng.

2 kommentarer:

  1. Godt I kom godt frem... Det er noget af en tur... jeg brugte 1½ time på at komme hjem fra arbejde, men havde også hørt at der var problemer fra afkærsel 50-52, så da vi jo bor midt i mellem måtte man jo bare holde i kø og høre lidt musik... :D

    SvarSlet
  2. Sjovt, som livet bliver kaos, når det sner i Danmark - her går livet videre trods snestorm og trafikken er ikke synderlig besværet, men vi er selvfølgelig også vant til det. Dog ikke p.t. - det er mildt, brunt og gråt og ikke så meget som skyggen af et snefug! Det er HELT forkert!!
    Julehygge - hvad er det?? Vi har slet ikke lyst til julehygge. Øv.

    SvarSlet