onsdag den 17. oktober 2012

Hæklet rangle og nødråb.

For et stykke tid siden så jeg denne søde hæklede rangle hos pralerier. http://pralerier.blogspot.dk/2012/09/diy-soveranglen.html

Og tænkte den er da bare for sød og da jeg ikke er en ørn til at lave opskrifter, så skyndte jeg mig at lave en kopi af ranglen.

Det kom der så denne turkise sag ud af, da jeg ikke syntes den skulle ligne Mies, så fik den øjne istedet for.
Den har fået  en rasle fra stof og stil inden i sammen med fyldevat, er stoppet ret hårdt så håndtaget kan holde, da jeg ikke lige havde en ispind i huset og tror en hård stopning af håndtaget også kan holde.
Lige et nærbillede af den, ikke det bedste men jeg håber i kan se den alligevel, fik lige lidt hjælp af katten til at holde den :-)
 
Det bliver helt sikkert ikke den sidste rangle jeg laver efter denne opskrift, dog laver jeg nok lidt om på den, da jeg synes håndtaget er lidt for tykt i bomuldsgarn.
 
Dog har jeg stadig et nødråb om hjælp til fætter folket strikke opskrifter, der må da være nogen som har dem eller kender nogen som har dem.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet fin - man kan hækle så mange fine ting, så jeg VIL altså lære at hækle en dag.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Sikke en fin rangle.

    Har du søgt på nettet efter opskriften på fætterfolket?? Måske på http://www.ravelry.com/

    Knus og god dag.

    SvarSlet
  3. Ang. Fætterfolket, så har jeg sendt dig en mail :o)

    SvarSlet