mandag den 24. januar 2011

1.del af fødselsdagsgave til en lille mand der idag bliver 1 år. HURRA.

Så nu kan den sidste tids kreative sysler godt vises frem, for nu har barnebarnet fået dem i fødselsdagsgave.
Han bliver 1 år idag, så stort tillykke med ham til de stolte forældre og tak for en fantastisk dag i lørdags.
Syede for et stykke tid siden denne natdragt til ham i str. 80 af en rest jeg fandt i stof og stil, der var ikke helt nok stof så ærmerne blev af sort ribstof i en ret kraftig kvalitet jeg havde liggende, den er åben i benene så den er nem at få på. Ved at den har været i brug.
Vi var hjemme og bare slappe af nytårsaften, og hvad er så mere nærliggende end at snuppe et par strikkepinde gå en tur på lageret og finde noget lækkert bommuldsgarn? Det kom der så denne strikkede body ud af i str. 80, den er strikket i Katia Marea på p. 4.
Efter samme opskrift som jeg tidligere har strikket en i råhvid str. 74 til ham. (den kan ses i et tidligere indlæg)
Da jeg viste at den unge mand godt kunne bruge nogle lækre natdragte, så blev denne her også syet til ham, den er også i str. ca. 80-86 og er syet i lækkert marineblå og turkis velour. Der er lavet lidt snyd i benene, da det ser ud som om der er knaphuller i, men der sidder tryghægter bag kanpperne så den er lettere at åbne og lukke ved skiftning.
Den dragt kan også sagtens bruges til andet end natdragt.
Jeg har også et mønster hvor det er en kjole med samme ærmer og bærestykke. Men endnu ikke nogen at sy den til :-)
Det her er et lille udpluk af hvad jeg havde fået lavet, resten kommer senere.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar