onsdag den 6. juni 2012

Royalt besøg i Faaborg......


Her den anden dag spurgte bedsteveninden: Hvad skal du lave på onsdag,når du har fri????
Ikke noget var mit svar, vil du så ikke med mig blev der spurgt.
Ja det ville jeg da godt. Og så kom det........ Dronningen kommer til Faaborg der skal vi ned, som sagt så gjort.
Vi har 4 der drog afted,to af vores ældre damer fra byen, veninden og mig, vi fik fine pladser lige ved kajen. Så vi kunne se det hele rigtigt.

 Her er det flotte skib Dannebrog på vej ind, der er musik og kanonsalut til dem.
 Hendes kongelige højhed og prinsgemalen, vinker til alle på kajen :-)
 Alle mand på dæk og linet fint op. Den ene af vores veninders barnebarn var med på skibet, så det var jo spændende om hun kunne få øje på ham, det kunne hun og så var hun rigtig glad.
 Så var det tid til at gå fra borde første gang. Modtagelse af Borgmester m.m. og blomsterpige.
 Så skal der lige en lille tur ud og hilses på. Smilende Dronning vi har.

 Så er det tid til anden omgang, nu står den på karettur gennem noget af Faaborg.



 På byens torv var der også mange mennesker og kiggede man op på et af tagene så sad disse to deroppe og så på.
Der skal man ikke lide af højdeskræk..........

Vi sluttede af med en omgang, kaffe, kakao og te inden vi atter drog hjem.

4 kommentarer:

  1. Kære Lene
    Sikke fine billeder, du fik taget...
    Jeg stod på den anden side og fik det hele lidt bagfra og på afstand..
    Men smukt var det..
    God Onsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  2. Hej Lene
    Flotte billeder fra byen. Min mand og jeg er med i Faaborg Kanonerlaug og var på Voigts Minde ved Langelinie, hvor der blev skudt kanonsalut med 3 skud. Senere stod vi ved Vesterport, da kareten kørte forbi. Det var rigtig flot.
    Have en god dag. Birthe

    SvarSlet
  3. Lyder som en rigtig hyggelig dag, og god ide at tage til Fåbrog.

    Knus Marlene

    SvarSlet
  4. Hej Lene
    Hold da k... du stod jo vildt tæt på :o)
    Jeg havde besøg af Jo ... og vi bestemte os for en lille tur til byen (på cykel) ... vi nåede ikke kajen inden .. så det blev til lidt af karetturen
    knus♥

    SvarSlet