torsdag den 31. maj 2012

Pinse i familiens tegn.......Livsstilsmesse og rodedendron.

Pinsen stod i familiens tegn, næsten vi manglede den ene datter og svigersøn da de skulle noget andet de dage, så dem hyggede vi med lørdag.

Jeg havde været på job fra fredag til lørdag, så jeg startede dagen ude hos datteren med lækker morgenmad, derefter gik det ud for at finde den helt rigtige pusletaske og kig i et par babyudstyrsforretninger, hvor der blev købt lidt til senere brug.
En tur i IKEA blev det også til, jeg skulle hente lidt småting, men endte med at have både dem og en masse andet med ud, bla. et lammeskind til det kommende barnebarn, et par nedsatte dyner som da lige kan laves lidt om og en pude som bare lige skal have andet betræk.

Så fortsatte vi lige med lidt indkøb til grillen inden vi tog ned og hentede barnebarnet/nevøen, som skulle passes, mens forældrene hyggede sig til en fest.
Så lang da blev det for mig, havde ikke sovet så meget så var godt træt da sengen kaldte.

Om søndagen tog vores anden datter, svigersøn, barnebarn, mine forældre og os  på Livsstilsmesse på Valdemar slot.

Her der de unge mennesker, vi har lige været inde og se slottet, fik set noget jeg ikke havde set før, har været der til jul og så er der jo ikke åbent over hele slottet. 
Mine søde forældre nød dagen rigtig meget og var godt trætte da vi kom hjem til os. Der var så mange ting og se på, smage på og opleve. Vi fik både elgog vildsvinepita og italiensk is, fik købt spændende pulverkaffe med forskellig smag, lige fra chokolade til valnød.

 Morfar se nu lige der, Milas peger og fortæller..........
 Fine gamle biler lige noget den unge mand kunne bruge.
Vi sluttede dagen af hjemme hos os med lægger grillet mørbrad, grillet/røget på noget Søren havde købt, mums hvor det smagte.
 Mandag eftermiddag tog vi på en lille udflugt til Brahetrolleborg slot, og så på rodedendrun i den del af haven der var åben.
 De er kæmpe store og meget flotte, der er både røde, hvide og flere nuancer lilla.
 Dem måtte min mor forevige..... eller er det mon noget helt andet hun tager billed af.
 Skøn udsigt fra en lille bakke ud over søen over mod slottet.
En rigtig flot hvid rodedendrun.

Vi sluttede vores lille udflugt af i Svanninge bakker, med en lækker is fra Skovtrolden, de har bare nogle gode is.
Hjemme stod den atter på grill og så var det ved at være afgangstid for mine forældre, de skulle nå den sidste færge til lolland/falster.

Skøn pinse med dejligt solskinsvejr, med hygge med begge piger og deres familie og mine forældre.


2 kommentarer:

  1. Det lyder til, at I har haft en dejlig Pinse. Mandag var jeg sammen med en veninde på livsstilsmessen og jeg fik desværre redet mig nogle solbrændte skuldre med hjem;0)

    SvarSlet
  2. Kære Lene
    Sikke vidunderlige familiebilleder & sikke smukke rhododendroner. Tydeligt at se, at I havde en dejlig pinse. Kærlige hilsner Sus

    SvarSlet