søndag den 23. oktober 2011

Hvad er den sidste uges tid så blevet brugt til?? Fremstilling af saft.

Her den sidste uge har jeg haft gang i gryder og flasker, for havde i sin tid allerede gjort poser med solbær og kirsebær klar til fremstilling af saft.
Her er det en portion solbær der er ved at blive kogt.

Bagved afdrypningsposen med kirsebær, anes nogle af de allerede færdig flasker med saft.


Her ses så et lille udpluk af færdig kirsebær og solbær saft, det er ikke til at se hvad der er hvad så de får alle et lille mærke på så de kan ses.


Vil tro at jeg har fået lavet 3 liter af hver slags, så nu kan vi godt klare os lidt igen.

Det er ikke de store mængder der bliver lavet, da jeg ikke har en kæmpestor fryser til at opbevare bærene i, så jeg må nøjes med at lave de små portioner som her.


Men jeg ved også at barnebarnet hurtigt skal få drukket saften når han er her på besøg, for han kan nemlig godt lide mormors saft.


Nu er der så atter lidt plads i min fryser, men jeg tror jeg skal have lavet lidt marmelade inden så længe, så den kan blive tømt helt og så kan der atter puttes ny frugt i til næste sommer. For der er altid en pose eller to som ender på bunden :-) og den bliver bare ikke brugt.


Kan alle have en god uge.


Jeg er ved at gøre mig klar til at tage 4 ugers virksomhedspraktik på vores lokale friskole i deres SFO, det glæder jeg mig til at prøve.

2 kommentarer:

  1. Kære Lene
    Held og Lykke med praktikken. Når de møder dig, vil de ikke af med dig igen... :o)
    Ville vildt gerne smage saften, håber barnebarnet levner lidt til uventede gæster...:o)
    God Søndag / RikkeBo

    SvarSlet
  2. hej Lene
    Uhm lækker saft ...det gad jeg godt som Rikke smage på ...
    Virkosomhedspraktik ...igen .....
    er de fra i morgen ??
    knus♥

    SvarSlet